ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
Τρία νέα σχολεία της Κοινότητας στις περιοχές
South Morang, Narre Warren και Point Cook
04 October 2017
Σε μια εποχή που η γλωσσομάθεια στην Αυστραλία βιώνει δύσκολες στιγμές, η Ελληνική Κοινότητα Μελβούρνης πήρε τη γενναία απόφαση να συστήσει τρία νέα απογευματινά σχολεία το 2018 στα προάστια South Morang, Narre Warren και Point Cook, αναμένοντας ότι τα νέα αυτά τμήματα θα προσελκύσουν μαθητές από τα προάστια αυτά, καθώς και από τις όμορες περιοχές.
Η εκπαίδευση αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την Ελληνική Κοινότητα κι αυτό αποδεικνύεται από τις άλλες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που πήρε αυτή τη χρονιά: 1) τη συμβολή στην ανάκληση της απόφασης του Northcote High School να αφαιρέσει τα Ελληνικά από τα προγράμματα σπουδών του, 2) τη διασύνδεση με το Πανεπιστήμιο La Trobe με στόχο τη διασφάλιση της συνέχισης του προγράμματος ελληνικών σπουδών, και 3) την προσφορά ενός ειδικού προγράμματος δραστηριοτήτων για παιδιά κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών
Ο εκπρόσωπος της Εκπαιδευτικής Επιτροπής και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Δρ. Νίκος Ντάλλας, δήλωσε ότι «η απόφαση αυτή ελήφθη ύστερα από εκτενή και λεπτομερή μελέτη των νέων δημογραφικών δεδομένων της Μελβούρνης. Η Μελβούρνη αλλάζει, επεκτείνεται προς τα έξω, καθώς το στεγαστικό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα για τις οικογένειες, και πολλές ελληνικές οικογένειες αποτελούν μέρος της δημογραφικής αυτής μεταβολής. Υπήρχαν ήδη κάποιες σκέψεις για πιθανές τοποθεσίες για την ίδρυση νέων σχολείων, που τα δεδομένα της πρόσφατης απογραφής του 2016 επιβεβαίωσαν και ουσιαστικά έδωσαν το πράσινο φως γι' αυτό το πρόγραμμα επέκτασης των σχολείων. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είδαν πολύ θετικά το πρόγραμμα θεωρώντας το επένδυση για το μέλλον. Για τη λήψη της απόφασης ελήφθησαν επίσης υπόψη τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας με αποδέκτες τους γονείς των σχολείων μας που διεξήγαγε ο τομέας Εκπαίδευσης της Ε.Κ.Μ.
Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, η τοποθεσία και η απόσταση από το σπίτι αποτελούν τον πιο καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ελληνικού σχολείου για τα παιδιά τους».
«Η Εκπαιδευτική Επιτροπή συνέταξε πέρυσι μία αναφορά για την ελληνομάθεια στη Βικτώρια, σύμφωνα με την οποία προτείνονταν 1) να ερευνηθεί η ανάγκη δημιουργίας νέων σχολείων με δεδομένες τις δημογραφικές μεταβολές στη Μελβούρνη, 2) να γίνει επένδυση στην επιμόρφωση του εκπαιδευτικού μας προσωπικού και στη βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών και 3) να ερευνηθούν σε βάθος οι λόγοι για τους οποίους κάποιοι γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους σε ελληνικό σχολείο. Με την ίδρυση των 3 νέων μονάδων και τη σημαντική επένδυση που κάνουμε στη διαρκή επαγγελματική επιμόρφωση του προσωπικού και τη βελτίωση των προγραμμάτων μας, υλοποιούμε άμεσα τις δύο από τις τρείς αυτές προτάσεις της αναφοράς», συνέχισε ο Δρ. Ντάλλας.
Η Ελληνική Κοινότητα έχει σημαντική πρόσφατη εμπειρία σχετικά με την ίδρυση και οργάνωση νέων μονάδων από μηδενική βάση. Μόλις πριν 4 χρόνια ίδρυσε δύο νέες μονάδες στο CBD και στο Malvern East με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των παιδιών που χρησιμοποιούν την Ελληνική ως πρώτη γλώσσα και των οποίων οι οικογένειες είχαν μεταναστεύσει στην Αυστραλία με το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Οι μονάδες αυτές αριθμούν σήμερα περί τους 300 μαθητές και συνεχίζουν να δέχονται νέες εγγραφές, καθώς η εισροή νέων μεταναστών από την Ελλάδα δεν έχει σταματήσει.
Τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη των νέων μονάδων έχει αναλάβει ο Τομέας Εκπαίδευσης της Ε.Κ.Μ. «Επιζητούμε τη στήριξη της ευρύτερης κοινότητας στην προσπάθεια αυτή. Όσοι γνωρίζουν οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας που ζουν στα προάστια αυτά, ας τους ενθαρρύνουν να επικοινωνήσουν με την Ελληνική Κοινότητα για περισσότερες πληροφορίες. Ας γίνουμε όλοι κοινωνοί της προσπάθειας αυτής και ας διαδώσουμε το νέο της ίδρυσης των καινούργιων μονάδων» πρόσθεσε ο κ. Μάνος Τζιμπραγός, υπεύθυνος του Τομέα Εκπαίδευσης και διευθυντής των σχολείων της Ε.Κ.Μ.
Παρά τη «μονογλωσσική νοοτροπία» που επικρατεί στη χώρα αυτή, η Ελληνική Κοινότητα Μελβούρνης εξακολουθεί να αγωνίζεται με πάθος για τη γλωσσομάθεια, και ιδιαίτερα για την εκμάθηση των κοινοτικών γλωσσών, και τη διατήρηση της πολιτιστικής ταυτότητας, καθώς εκτιμά ως ιδιαίτερα σημαντικά τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένα άτομο από την εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας.
__________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου