~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ // Διαδικτυακή έκδοση * με ειδήσεις * άρθρα για τον Ελληνισμό * υπεύθ. σύνταξης: Πάνος Σ. Αϊβαλής ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Επιμέλεια και ρεπορτάζ Σελίδας: Πάνος Σ. Αϊβαλής

~~


....................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"

........................................."Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει" Γιώργος Σεφέρης [1900-1971]

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Νικηφόρος Λύτρας (Πύργος Τήνου 1832 - Αθήνα 1904) ο "πατέρας της νεοελληνικής ζωγραφικής"




Στις 13 Ιουνίου 1904 έφυγε από τη ζωή ο "πατέρας της νεοελληνικής ζωγραφικής", ο Νικηφόρος Λύτρας (Πύργος Τήνου 1832 - Αθήνα 1904)
Σπούδασε ζωγραφική στο Σχολείο των Τεχνών (1850-1856), με δασκάλους τους αδελφούς Φίλιππο και Γεώργιο Μαργαρίτη, το μοναχό Αγαθάγγελο Τριανταφύλλου, τον Raffaello Ceccoli και τον Λουδοβίκο Θείρσιο, τον οποίο μάλιστα βοήθησε στην αγιογράφηση της Ρωσικής Εκκλησίας στην Αθήνα (1853-1855). Το 1860 και αφού δίδαξε δύο χρόνια (1856-1858) Στοιχειώδη Γραφική στο Σχολείο των Τεχνών, έφυγε για το Μόναχο, όπου, με υποτροφία της ελληνικής κυβέρνησης αρχικά και την υποστήριξη του βαρώνου Σίμωνα Σίνα στη συνέχεια, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών, με βασικότερο δάσκαλο τον Karl von Piloty. Το 1865 επέστρεψε στην Αθήνα και τον επόμενο χρόνο διορίστηκε καθηγητής ζωγραφικής στο Πολυτεχνείο, παραμένοντας στη θέση αυτή μέχρι το θάνατό του.

Ο Νικηφόρος Λύτρας υπήρξε από τους βασικότερους εκπροσώπους της Σχολής του Μονάχου, θεωρείται δε πατέρας της νεοελληνικής ζωγραφικής. Αν και είχε γνωρίσει τον ιμπρεσιονισμό, παρέμεινε πιστός στην ακαδημαϊκή παράδοση και ασχολήθηκε με όλες σχεδόν τις θεματογραφικές περιοχές: προσωπογραφίες, νεκρές φύσεις, ιστορικές σκηνές και μυθολογικά θέματα. Το σημαντικότερο όμως μέρος του έργου του αποτέλεσαν οι ηθογραφικές παραστάσεις, τις οποίες εκείνος ουσιαστικά εισήγαγε στην ελληνική ζωγραφική και περιλαμβάνουν σκηνές από την ελληνική επαρχία και τον αστικό χώρο, την ελληνική οικογένεια και τον κόσμο του παιδιού, αλλά και θέματα από την Ανατολή. Ανανεωτής θεωρείται και στον τομέα της προσωπογραφίας, όπου είναι εμφανής η προσπάθεια ψυχολογικής διείσδυσης στην προσωπικότητα του εικονιζομένου. Εξαιρετικά σημαντική υπήρξε επίσης η διδακτική του προσφορά, επηρεάζοντας αποφασιστικά τις επόμενες γενιές με τη σαραντάχρονη σχεδόν διδασκαλία του στο Σχολείο των Τεχνών, στη διάρκεια της οποίας κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για την αναβάθμιση των σπουδών και την αναδιοργάνωση του καλλιτεχνικού τμήματος.

~~~~~~~~~~~~



He studied painting at the Athens School of Arts (1850-1856) taught by the brothers Philippos and Georgios Margaritis, the monk Agathangelos Triantafyllou, Raffaello Ceccoli and Ludwig Thiersch, whom he also assisted in the iconography of the Russian Church in Athens (1853-1855). In 1860 after teaching Elementary Graphics at the School of Arts for two years (1856-1858), he left for Munich where first on a scholarship from the Greek government and then with the support of Baron Simon Sinas, he completed his studies at the Academy of Fine Arts, his principal teacher being Karl von Piloty. In 1865 he returned to Athens and the following year was appointed professor of painting at the National Technical University, remaining in that position till his death.
Nikephoros Lytras was one of the leading representatives of the School of Munich and is considered to be the father of modern Greek painting. Though he was acquainted with impressionism, he remained faithful to the academic tradition and was involved with nearly all forms of subject matter: portraits, still lifes, historical scenes and mythological motifs. But the most important part of his work consisted of genre scenes, which he, in essence, introduced to Greek painting and which contain scenes from the Greek provinces and the urban area, the Greek family and the world of the child, as well as other subjects from further East. He is also considered to have been an innovator in the sector of portraiture, where his endeavour to penetrate into the psychology of the figure being depicted can be readily seen. His teaching contribution was also of great importance, decisively influencing the following generations through his nearly forty years at the Athens School of Arts during which he undertook large-scale endeavors for the upgrading of the lessons and the reorganization of the artistic division.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου